Compania Zentiva, cu sediul situat în centrul Europei, operează în prezent în 50 de piețe și are acces la o populație țintă de peste un miliard de oameni.

Secolul al XV-lea

Compania Zentiva își are originea în una dintre cele mai vechi farmacii din Boemia.

Originea companiei Zentiva datează din secolul al XV-lea când se numea farmacia Black Eagle, sau "U cerného orla", din Praga. Este una dintre cele mai vechi farmacii din Cehia.

Secolul al XV-lea
Secolul al XV-lea
 

1857

Farmacia Black Eagle este achiziționată de familia Fragner.

Farmacia a fost achiziționată de Benjamin Fragner și de fiul său Karel, care au dezvoltat o fabrică de medicamente la periferia orașului Praga. În această locație urmau să fie construite sediul actual al Zentiva și unitățile de producție.

Farmacia Black Eagle este achiziționată de familia Fragner.
Farmacia Black Eagle este achiziționată de familia Fragner.
 

1930

Prima serie de medicamente produse de companie în Praga.

Compania începe producția într-o fabrică situată într-un orășel numit Dolní Mecholupy. Aceasta a fost denumită corespunzător “fabrica Benjamin Fragner”.

Prima serie de medicamente produse de companie în Praga.
Prima serie de medicamente produse de companie în Praga.
 

Al doilea război mondial

Fabrica devine un sanctuar.

După închiderea universităților cehe ca urmare a celui de-al Doilea Război Mondial, fabrica devine un sanctuar pentru cei mai renumiți experți în domeniul farmacologiei datorită eforturilor proprietarului fabricii, iar cercetarea în domeniul farmaceutic prosperă.

Al doilea război mondial
Al doilea război mondial
 

1946

Zentiva se naționalizează.

Guvernul preia conducerea companiei Zentiva, iar fabrica de la Dolní Mecholupy devine parte a SPOFA (United Pharmaceutical Works), autoritate care coordona producția de medicamente în Cehoslovacia la acel moment. Compania avea 750 de angajați.

Zentiva se naționalizează.
Zentiva se naționalizează.
 

1993

Leciva, predecesorul Zentiva, este înființată.

Zentiva își primește primul certificat de practici de producție conform standardelor OMS pentru producția de antibiotice. Zentiva este primul producător din Cehia care a primit certificarea.

Anii ’70 și ’80

Expansiune, schimbări și îmbunătățiri

Programul de expansiune a fost încheiat în 1979 și a condus la construirea unor unități de producție moderne dotate cu echipamente de ultimă generație. Noua fabrică extinsă a rezultat într-o creștere uriașă a producției.

 
 

1998

Preluarea companiei Zentiva de către conducere. Compania începe să se axeze pe medicamente generice de marcă.

Conducerea Zentiva împreună cu un grup privat, Warburg Pincus Funds, achiziționează pachetul majoritar de acțiuni al companiei. Acest moment declanșează o nouă etapă din dezvoltarea companiei bazată pe strategia medicamentelor generice de marcă. Sunt realizate investiții în unități noi, cercetare și dezvoltare, iar compania prezintă un portofoliu de medicamente generice moderne și branduri.

2000

Implementarea unor procese și structuri noi de business.

Firma se retrage de pe Bursa de Valori din Praga (Burza cennych papiru Praha).

 
 

2003

Achiziția Slovakofarma și lansarea brandului corporate Zentiva.

Zentiva își începe expansiunea în Europa Centrală și de Est (Rusia și Polonia) și achiziționează Slovakofarma, cea mai mare companie producătoare de medicamente din Slovacia. Brandul Zentiva este vândut acum în Europa, Rusia, Turcia, Africa și Orientul Mijlociu.

Achiziția Slovakofarma și lansarea brandului corporate Zentiva.
Achiziția Slovakofarma și lansarea brandului corporate Zentiva.
 

2004

Zentiva este cotată pe Bursele de valori din Praga și Londra.

Zentiva devine prima ofertă publică inițială (IPO) de pe bursa de valori din Praga.

Zentiva este cotată pe Bursele de valori din Praga și Londra.
Zentiva este cotată pe Bursele de valori din Praga și Londra.
 

2005

Zentiva își continuă expansiunea regională în România.

Zentiva achiziționează Sicomed, o companie producătoare de medicamente generice majoră din România.

2006

Sanofi devine acționarul majoritar al Zentiva.

Sanofi preia 24.9% din capitalul Zentiva, devenind cel mai mare acționar al companiei.

 
 

2009

Preluarea completă de către Sanofi.

Sanofi preia proprietatea deplină a Zentiva, care devine o parte importantă a strategiei Sanofi cu rolul de furnizor global diversificat de servicii de sănătate centrate pe nevoile pacienților.

2007

Zentiva își extinde amprenta geografică în Turcia.

Zentiva achiziționează Eczacibasi Generic Pharmaceuticals, o companie farmaceutică majoră din Turcia.

 
 

2011

Sanofi lansează Zentiva ca brand în Europa de Vest.

Brandul Zentiva este lansat în Franța, Italia, Marea Britanie, Portugalia și Germania.

Sanofi lansează Zentiva ca brand în Europa de Vest.
Sanofi lansează Zentiva ca brand în Europa de Vest.
 

2012

Noutăți la nivelul portofoliului de produse.

Echipa Zentiva coordonează portofoliul prin intermediul unor procese noi de dezvoltare a produselor și reglementare.

Noutăți la nivelul portofoliului de produse.
Noutăți la nivelul portofoliului de produse.
 

2013

Brandul Zentiva intră pe piețe noi.

Zentiva intră pe piețe noi din Africa și Orientul Mijlociu.

Brandul Zentiva intră pe piețe noi.
Brandul Zentiva intră pe piețe noi.
 

Înapoi la început