LINIA ZENTIVA DE SEMNALARE A NEREGULILOR

Raportarea încălcării legilor

Această platformă a fost înființată pentru: a fi semnalate încălcări reale sau suspectate ale legilor, Codului Etic al Zentiva, regulilor interne și principiilor etice; a se adresa preocupări și întrebări legate de conformitate; și, cu scopul suplimentar de a se întreprinde acțiunile necesare pentru a atenua riscul potențial sau real, pentru a proteja compania și persoanele fizice.

Noi, în cadrul Zentiva, credem că o investigație calificată și un răspuns din partea companiei la astfel de încălcări reale sau suspectate ajută compania să își îmbunătățească prevenția și să asigure o reacție adecvată față de astfel de activități ilegale. De aceea, Zentiva a introdus inițiativa „Speak-Up”.

La data de 23 octombrie 2019, Uniunea Europeană a adoptat Directiva (UE) 2019/1937 a Parlamentului European și a Consiliului, privind protecția persoanelor care raportează încălcări ale dreptului Uniunii (denumită, in continuare, „Directiva”), care oferă avertizorilor în interes public o protecție ușor diferită față de inițiativa „Speak-Up” a Zentiva, motiv pentru care aceasta este implementată separat, adaptat legilor aplicabile din țările în care Zentiva este prezentă.

Vă rugăm să rețineți că ACESTA NU ESTE UN ACCES la canalul intern de raportare al Zentiva, implementat conform Directivei.

Dacă doriți să raportați o încălcare și să utilizați un formular electronic în conformitate cu Directiva și implementarea locală a acestuia, găsiți link-ul aici.

Vă rugăm să rețineți că raportarea dvs. prin intermediul inițiativei Zentiva „Speak-up” nu va fi considerată și tratată ca o raportare prin intermediul canalului intern de raportare al Zentiva care protejează avertizorii în interes public și nu veți beneficia de protecția oferită avertizorilor în interes public de legea aplicabilă în materie.

Acesta nu este un serviciu de urgență. Nu utilizați platforma pentru a raporta evenimente care prezintă o amenințare imediată pentru viață, proprietate sau mediu.

Etapele operaționale în legătură directă cu semnalarea dvs., inclusiv investigarea propriu-zisă a acesteia, sunt derulate în principal intern, de către departamentul de Conformitate sau de alte departamente relevante, în conformitate cu legislația aplicabilă și cu procesele interne.

Accesând link-ul de mai jos, veți fi redirecționat către platformă, unde este amplasat formularul de raportare „Speak-Up”.

 
Cum să folosiți linia Zentiva „Speak Up” 
 
Platforma (inclusiv mesageria vocală din cadrul platformei)

Linia Zentiva „Speak Up” („Platforma”) este o platformă operată din punct de vedere tehnic de către FaceUp Technology s.r.o., prin intermediul unei soluții cloud. Vă rugăm să rețineți că FaceUp Technology s.r.o. nu are acces la conținutul reportării dvs., la informația pe care doriți să o împărtășiți cu noi și nici la identitatea dvs.

Informațiile pe care decideți să le împărtășiți cu noi vor fi prelucrate în continuare în mod confidențial.
 
Nu veți suferi represalii pentru că semnalați, cu bună-credință, ceea ce credeți că este o neconformitate. Represaliile sunt strict interzise.
 
Curajul de a vorbi reprezintă fundamentul pentru construirea încrederii, pe plan intern și extern.
 
În anumite cazuri, este posibil să ni se solicite să raportăm concluziile anchetei interne privind semnalarea dvs., către autoritățile oficiale, cum ar fi organele de cercetare penală.
 
Cum să folosiți formularul de semnalare

Formularul de semnalare este ușor de utilizat, trebuie doar să selectați zona de interes și entitatea juridică. Toate informațiile care au legătură cu semnalarea dvs. vor fi completate în câmpul „Mai multe informații“.

Vă rugăm să ne furnizați toate detaliile posibile ale preocupării dvs., cum ar fi:

  • materia și domeniul de aplicare
  • data
  • timpul sau perioada
  • locul
  • de ce și cum credeți că a avut loc încălcarea
  • persoane implicate – martori 
  • dacă cineva din Zentiva este conștient de încălcare și poate oferi informații suplimentare
  • cum ați luat la cunoștință încălcarea
  • dacă încălcarea a fost rezolvată deja cu altcineva
  • orice altă informație care poate fi de ajutor în cadrul anchetei interne

În loc să ne scrieți, puteți utiliza, de asemenea, mesageria vocală. În cazul în care decideți să faceți acest lucru, vă informăm ca vocea dvs. va fi modificată. Vă rugăm să urmați instrucțiunile oferite în cadrul Platformei (în loc să ne scrieți puteți vorbi, iar înregistrarea va fi salvată în cadrul formularului de semnalare).


Odată ce adăugați toate detaliile (scrise sau prin mesagerie vocală) în formularul de semnalare, vi se va atribui un cod unic – cheia de raportare.

Notați această cheie de raportare și păstrați-o într-un loc sigur. Nu partajați cu noi cheia de raportare. În cazul în care partajați cheia de raportare cu o terță persoană, confidențialitatea raportării dvs. poate fi compromisă.

Utilizați cheia de raportare pentru a verifica raportul pentru răspunsul nostru sau pentru întrebările suplimentare pe care vi le putem adresa.

În cazul în care pierdeți cheia de raportare, va trebui să completați din nou formularul, pentru a obține o nouă cheie de raportare. Într-un astfel de caz, vă rugăm să ne informați în câmpul de text, că reveniți asupra unei semnalări anterioare (nu trebuie să completați din nou toate detaliile, dar vă rugăm să ne oferiți câteva informații cu privire la subiectul semnalării anterioare).

Răspunsul Zentiva va fi disponibil numai în cadrul Platformei și va putea fi accesat prin utilizarea cheii de raportare.

Dacă doriți să fiți informat în mod automat cu privire la orice modificări legate de semnalarea dvs., vă puteți completa adresa de corespondență electronică (e-mail) în câmpul aferent (dar nu în câmpul de text). Această adresă de corespondență electronică va fi folosită numai pentru a primi alerte din Platformă, în cazul în care apar modificări. Aceste alerte vor fi transmise de către NNTB<info@nntb.cz >. Link-ul pe care îl veți primi prin intermediul mesageriei electronice (e-mail) vă va redirecționa către pagina principală a Platformei, unde va trebui să selectați câmpul „Organizația mea“ și unde va trebui să introduceți codul de acces aa0aaa0aaa. Numai după aceea vă veți întoarce la pagina care vă va solicita introducerea cheii de raportare. Pagina în care trebuie să introduceți cheia de raportare poate fi accesată atât prin intermediul link-ului de mai jos către această pagină, cât și prin accesarea butonului din „Verificați raportul“.

 

Alte detalii de contact ale inițiativei „Speak-Up” a Zentiva:
compliance@zentiva.com
Număr de telefon: +420 267 242 440

Zentiva Group, a.s.
Directorul Departamentului de Conformitate 
U Kabelovny 529/16
102 00 Prague 10, Czech Republic